نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

لیگ برتر هندبال به پایان رسید| یک لیگ مختصر و مفید

  • کد خبر: ۵۹۶۹۳
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
لیگ برتر هندبال به پایان رسید| یک لیگ مختصر و مفید
این دوره از لیگ برتر هندبال تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا، به‌صورت متمرکز برگزار شد که در ادامه تحلیلی نسبت به این لیگ در بخش زنان و مردان خواهیم داشت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سی‌و‌سومین دوره لیگ برتر هندبال مردان، یادواره شهید پورجعفری و شانزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان، یادواره شهدای مدافع سلامت با قهرمانی تیم شهید شاملی کازرون در بخش مردان و تیم اشتادسازه مشهد در بخش بانوان به پایان رسید. این دوره از لیگ برتر هندبال تحت‌تأثیر شیوع ویروس کرونا، به‌صورت متمرکز برگزار شد که در ادامه تحلیلی نسبت به این لیگ در بخش زنان و مردان خواهیم داشت.

حضور ۲۰ تیم در لیگ برتر آقایان و بانوان

لیگ برتر فصل‌۱۳۹۹ هندبال در بخش مردان با حضور ۱۲ تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، پرسپولیس بهبهان، ذوب‌آهن اصفهان، پاس ناجای قم، ستارگان دشتستان، نفت‌و‌گاز گچساران، کیمیا کاشت، مس کرمان، فولاد‌مبارکه سپاهان، زغال‌سنگ طبس، فراز‌بام خائیز دهدشت و پرواز هوانیروز از اواخر آبان آغاز شد و اواخر بهمن با همین تعداد تیم به کار خود پایان داد.

لیگ بانوان نیز از ۲۸‌آبان با حضور ۸‌تیم فولاد‌مبارکه سپاهان، اشتادسازه مشهد، کربنات‌سدیم فیروزآباد، شهید شاملی کازرون، تأسیسات دریایی تهران، ذوب‌آهن اصفهان، سنگ‌آهن بافق و پرسپولیس بهبهان کار خود را آغاز کرد و روز گذشته با معرفی تیم قهرمان به کار خود پایان داد. این در‌حالی است که در ادوار گذشته لیگ‌های هندبال همواره شاهد انصراف تیم‌ها در جریان مسابقات بودیم و بسیاری از اهالی هندبال معتقد بودند این انصراف‌ها در میانه راه لیگ برتر، چهره این مسابقات را خدشه‌دار می‌کند.

۱۲۰‌میلیون، کف قرارداد هندبالیست‌ها

در این دوره از لیگ برتر، فدراسیون استفاده از بازیکنان جوان را در ترکیب تیم‌ها به‌عنوان یک اصل مطرح کرد و تیم‌ها موظف شدند دست‌کم از ۶ بازیکن جوان و نوجوان در ترکیب خود استفاده کنند.
همین‌موضوع باعث شد هر ۲۸ بازیکن حاضر در اردوی تیم هندبال جوانان در این فصل از لیگ بازی کنند که برخی از آن‌ها بیش از بازیکن جوان و در حد یک ستاره ظاهر شدند. برای مثال یونس آثاری در تیم مس کرمان در حد فوق‌ستاره ظاهر شد. از درخشش بازیکنانی از‌جمله فؤاد فرهادی، رضا شجاعی و حسین جهانی چشم‌پوشی کرد. در بخش بانوان نیز هندبالیست‌های جوان جایگاه خوبی در تیم‌های خود دست‌و‌پا کردند تا در‌نهایت بتوان در آینده به درخشش این جوانان در تیم هندبال بانوان امیدوار بود.

لیگ برتر سال ۹۹ علاوه بر اینکه آوردگاه مناسبی برای کسب تجربه جوانان بود، در بحث درآمدزایی نیز فرصت خوبی به جوانان داد؛ به‌طوری‌که کف قرارداد بازیکنان جوان در بخش مردان ۱۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد. در‌این‌بین تنها قرارداد ۴ بازیکن از تیم پاس ناجای قم ۸۰‌میلیون تومان بود که آن‌هم به شرایط مالی باشگاه باز‌می‌گشت. در‌صورتی‌که باشگاه خود را موظف به پرداخت ۱۰۰ در‌صد قرارداد بازیکنان بداند، مبالغ تعیین‌شده در این فصل از لیگ می‌تواند جهش خوبی در رشد قرارداد بازیکنان در فصل‌های آتی باشد.

مربیان جوان با کارنامه قابل‌قبول

در کنار حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌های باشگاهی باید به مربیان جوانی نیز اشاره کرد که در این فصل روی نیمکت تیم‌ها نشستند و در پایان فصل نیز جایگاه خوبی برای تیم‌های خود در جدول رده‌بندی رقم زدند. الهام سلوکی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال، نیز به این مسئله تأکید کرد و گفت: آسیب‌دیدگی بازیکنان نسبت به سابق کمتر بود؛ چون مربیان ارزنده‌ای داریم که در این یک سال دوره آموزشی داشتند و از نظر سواد توانمند بودند. در این فصل نیرو‌های نخبه و جوان شناسایی شدند. امیدوارم اردوی تیم ملی هم آغاز شود و از مربیان جوانی که با تفکرات جدید آمدند، استفاده کنیم.

۳۵۰۰ تست PCR در لیگ امسال و ۵۰ مبتلا به کرونا

لیگ‌های برتر هندبال زنان و مردان با کمترین میزان تست‌های مثبت کرونا به پایان رسید و این امر محقق نشد جز با تأکید فدراسیون بر انجام تست‌های PCR. فدراسیون هندبال در برگزاری لیگ برتر مردان به میزبانی تهران و شیراز بیش ۳۵۰۰ تست PCR انجام داد که کمتر از ۵۰ تست مثبت اعلام شد. در لیگ برتر بانوان نیز تهران و یک دوره مسابقات در مشهد ۳۱۰۰ تست PCR گرفته شد. به‌این‌ترتیب لیگ‌های برتر هندبال سال‌۹۹ با‌وجود پاندمی کرونا با کمترین تلفات از این ویروس به پایان رسید.

پخش‌زنده‌های امیدوارکننده

سی و‌سومین دوره لیگ برتر هندبال مردان با برگزاری ۱۰۰ دیدار به پایان رسید که در‌مجموع ۲۶ دیدار و حساس‌ترین و جذاب‌ترین مسابقات از رسانه ملی پخش شدند. نقطه عطف این مسابقات جایی است که باید گفت دست‌کم یک دیدار از تمام ۱۲ تیم حاضر در لیگ برتر از تلویزیون پخش شد و همین امر میدان را برای ورود بیشتر بخش خصوصی به لیگ برتر هندبال و حمایت از باشگا‌ه‌ها باز می‌کند. در لیگ بانوان نیز ۴۸ بازی برگزار شد.

برنامه بازی‌ها کیفیت را پایین آورد

ابتدا قرار بود مرحله نهایی لیگ برتر مردان اوایل سال‌۱۴۰۰ برگزار شود؛ اما با توجه به شرایط غیر‌قابل‌پیش‌بینی در پیک کرونا و همچنین حضور تیم جوانان در مسابقات انتخابی جهان و قهرمانی آسیا باعث شد تا فدراسیون تصمیم بگیرد مسابقات به‌صورت فشرده برگزار شود تا مبادا لیگ ناتمام بماند. علاوه‌بر‌این، درست بعد از پایان لیگ، کنفدراسیون هندبال آسیا خبر لغو مسابقات قهرمانی جوانان را اعلام کرد. فشردگی دیدار‌های دور پایانی لیگ و خستگی مسابقات به‌طور‌محسوس بر کیفیت مسابقات تأثیر داشت؛ اما باید پذیرفت که لیگ سال ۹۹ در شرایط متأثر از شیوع کرونا برگزار شد و بسیاری از این اتفاقات اجتناب‌ناپذیر بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->